Beluister onze podcastserie over vertrouwen in media

Kennisbank

Uitgevers tonen de lucratieve werking van advertenties aan
Magazinemedia

Uitgevers tonen de lucratieve werking van advertenties aan

De Britse uitgever The Telegraph heeft met behulp van het onderzoek Metrics that Matter laten zien dat advertenties aantoonbaar werken.

Bron: NDP Nieuwsmedia
A matter of trust
Magazinemedia

A matter of trust

Magnetic, de marketingorganisatie van de Britse magazine mediabedrijven, deed onderzoek naar de relatie tussen merkvertrouwen en andere belangrijke KPI's

Bron: Magnetic
The Halo effect
Nieuwsmedia, Magazinemedia

The Halo Effect: How ad environments impact brand perception

Onderzoek van Integral Ad Science (IAS) en Neuro-Insight toont het effect van Umfeld op de perceptie van advertenties. Uit het rapport 'The Halo effect, Ad environment & Receptivity' blijkt dat reclame op sites van hoge kwaliteit , meer geliked werden dan dezelfde advertenties op sites van lage kwaliteit.

Bron: IAS Integral Ad Science
In media we trust?
Nieuwsmedia, Magazinemedia

In media we trust?

Uit dit Ipsos-onderzoek blijkt dat er wereldwijd geen vertrouwenscrisis is met de media, maar in de gevestigde markten is er wel een vertrouwensprobleem met de digitale platforms.

Bron: Ipsos
Brand Safety, Trust & Credibility
Nieuwsmedia, Magazinemedia

Brand Safety, Trust & Credibility

VDZ, de brancheorganisatie van de Duitse magazine en dagbladen, deed onderzoek naar de rol van brand safety vanuit B2B en B2C perspectief

Bron: VDZ